צרו
קשר!
גוגל אנליטיקס
גוגל אנליטיקס
מה המשמעות של גוגל אנליטיקס?
גוגל אנליטיקס היא מערכת ניתוח תנועה לאתר המספקת נתונים סטטיסטיים בזמן אמת וניתוח של אינטראקציה של משתמשים עם האתר. Google Analytics מאפשר לבעלי אתרים לנתח את המבקרים שלהם, במטרה לפרש ולייעל את ביצועי האתר מדי יום. Google Analytics יכול לעקוב אחר כל צורות המדיה הדיגיטלית ולהפנות ליעדי אינטרנט במעלה הזרם, פרסומות באנר וקונטקסטואלי, דואר אלקטרוני ומשתלב עם מוצרי Google אחרים.
הסבר על גוגל אנליטיקס ומדוע הוא חשוב לעסק שלי?

Google Analytics הוא כלי חינמי לניתוח אינטרנט המוצע על ידי Google כדי לעזור לך לנתח את התנועה באתר שלך.
למרות ש"ניתוח אינטרנט" נשמע כמו אזור קטן מאוד בנוכחות הדיגיטלית שלך, ההשלכות של גוגל אנליטיקס הן למעשה עצומות.
הסיבה לכך היא שעבור רוב החברות, האתר שלך משמש כמרכז לכל התעבורה הדיגיטלית שלך. אם אתה מפעיל פעילויות שיווקיות כגון מודעות חיפוש או מודעות במדיה חברתית, סביר להניח שהמשתמשים שלך הולכים לבקר באתר שלך איפשהו במהלך מסע המשתמש שלהם.

בהתחשב בכך שהאתר שלך הוא המרכז המרכזי של הנוכחות הדיגיטלית שלך, האתר שלך הוא הדרך הטובה ביותר לתת לך ראייה הוליסטית של האפקטיביות של כל הקמפיינים שאתה מפעיל לקידום המוצר/שירותים שלך באינטרנט. Google Analytics הוא כלי חינמי שיכול לעזור לך לעקוב אחר יעילות השיווק הדיגיטלי שלך.

זו הסיבה שמעל 50 מיליון אתרים ברחבי העולם משתמשים בגוגל אנליטיקס. אם אינך משתמש בו, עליך להגדיר אותו כבר עכשיו.

איך עובד גוגל אנליטיקס?
במילים פשוטות, Google Analytics מכניס כמה שורות של קוד מעקב לקוד של האתר שלך. הקוד מתעד פעילויות שונות של המשתמשים שלך כשהם מבקרים באתר שלך, יחד עם התכונות (כגון גיל, מין, תחומי עניין) של אותם משתמשים. לאחר מכן הוא שולח את כל המידע הזה לשרת ה-GA (Google Analytics) ברגע שהמשתמש יוצא מהאתר שלך.

לאחר מכן, Google Analytics אוסף את הנתונים שנאספו מהאתר שלך במספר דרכים, בעיקר בארבע רמות:
רמת משתמש (קשור לפעולות של כל משתמש)
רמת הפעלה (כל ביקור בודד)
רמת תצוגת דף (כל דף בודד שביקר בו)
רמת האירוע (לחיצות על כפתורים, צפיות בסרטון וכו')

מהן ההבחנות בין מדדים רגילים לממדים בגוגל אנליטיקס?
הדרך שבה אני חושב על ההבדלים בין מדדים לממדים היא שמדדים הם נתונים סטטיסטיים בפועל שגוגל אספה לגבי התנהגות המשתמשים באתר שלך, וממדים הם הדרכים השונות שבהן אתה יכול לראות את המספרים האלה על סמך השאלות העסקיות שאתה מנסה לענות עליהן.

לדוגמה, עצם הידיעה על הכמות הכוללת של אנשים המבקרים באתר שלך אינה מועילה במיוחד לעסק שלך. לדעת כמה אנשים מבקרים באתר שלך לפי גיל או מיקום, לעומת זאת, עוזר מאוד להבין מי הם קהלי הליבה שלך באינטרנט. אתה עשוי ללמוד, למשל, ש-80% מהמבקרים שלך הם נשים בגילאי 25-35 בערי החוף המזרחי (NYC, DC, בוסטון) - זה מידע שימושי ביותר ויעיל לגבי מי אתה צריך לכוון עם השיווק הדיגיטלי שלך.

בדוגמה זו, המספר הגולמי של ביקורים הוא המדד, וגיל ומגדר הם מאפיינים שלפיהם אתה מפלח את הערך הזה.
בעיקרו של דבר, ניתוח נתונים הוא חיתוך וחתך של מדדים לפי ממדים על סמך השאלות העסקיות שאתה מנסה לענות עליהן.

כתבנו כאן כדי לעזור לך להבין טוב יותר כמה יסודות של Google Analytics כוללים יחידת ניתוח, הבדלים בין מדדים וממדים ובחירת המדדים הנכונים. תבדוק את זה!

איזה סוג של נתונים זמינים ב-Google Analytics, ומה אתה יכול לעשות איתם?
נ.ב. הבנתי שהדרך שבה הסברתי את זה בסרטון לא מאוד ברורה, אז פירטתי יותר כאן בסעיף הזה.

ישנם שני סוגי נתונים שאתה יכול לאסוף ב-Google Analytics:
נתוני רכישת משתמשים : נתונים על המשתמשים שלך לפני שהם מבקרים באתר שלך
נתוני התנהגות משתמשים : נתונים על המשתמשים שלך כשהם מבקרים באתר שלך

נתוני רכישת משתמשים באתר שלך:
לפני שמשתמשים מבקרים באתר שלך: אתה יכול לגשת לנתונים על הדמוגרפיה של המשתמש שלך לפני שהם מבקרים באתר שלך (למשל הגיל, המגדר ותחומי העניין שלהם). אתה יכול גם לקבל נתונים על מאיפה הם מגיעים, בין אם זה פייסבוק, אתרים אחרים או חיפוש בגוגל. אני קורא לנתונים האלה "נתוני רכישת משתמשים " מכיוון שהם יכולים לעזור לך להבין לאיזו קבוצת משתמשים וערוצים למקד.

מאפיינים אלו של מבקרי האינטרנט שלך, כגון ערוץ המדיה שהם פוקדים את הביקור והמידע הדמוגרפי שלהם, הם מהותיים למשתמשים עצמם. אתה באמת לא יכול לעשות הרבה כדי לשנות את התכונות האלה.

למרבה המזל, האינטרנט הוא ענק, כך שלמרות שאינך יכול לשנות את המאפיינים המהותיים של המבקרים שלך, אתה יכול לבחור קבוצות משתמשים ספציפיות באינטרנט שיש להן את המאפיינים שאליהם אתה רוצה למקד. אתה יכול למשוך יותר מהם להגיע לאתר שלך על ידי הצגת מודעות ממוקדות דרך פייסבוק, גוגל ופלטפורמות פרסום אחרות. נתוני רכישת המשתמשים שלך יכולים לשמש כמצפן המנחה לכוון את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי והפעילויות שלך.

נתוני התנהגות משתמשים באתר שלך
קבוצת הנתונים השנייה היא נתוני "התנהגות משתמשים", שנאספים במהלך הפגישה של משתמש באתר האינטרנט שלך. נתוני "התנהגות משתמשים" כוללים:

כמה זמן משתמש שהה באתר שלך
מהו העמוד הראשון והאחרון שלהם באתר שלך
ה"מסלול" הנפוץ ביותר שדרכו הם עוברים דרך האתר שלך
כעת בניגוד לנתוני "רכישת משתמשים", נתוני "התנהגות משתמשים" ניתנים לשינוי בקלות על ידי השינויים שתבצע באתר שלך. המפתח כאן הוא להשתמש בניתוחים שונים כדי לזהות את הדפים שבהם המשתמשים שלך "נתקעים". לאחר מכן תוכל להחליק את חווית המשתמש שלהם בדפים הבעייתיים האלה, כך שמשתמשים יוכלו לעבור בצורה חלקה לעבר המרה ללקוחות משלמים עם חיכוך מינימלי.

נתוני "התנהגות משתמשים" יכולים לשמש לך מדריך לשיפור האתר שלך כך שיותר מהמשתמשים שלך יבצעו המרה, בין אם זה אומר לבצע רכישה באתר שלך, או להירשם לניוזלטר שלך.